A jóga és én

2010.08.13. 14:44 :: onedall

2006-ban találkoztam először a jógával, amikor egy olyan mozgásformát kerestem, ami nem csak a testet mozgatja át, hanem foglalkozik a lélekkel, a szellemmel is. Célom a stressz-oldás is volt, az akkori élethelyzetem igényelte, hogy legyen heti 1-2 óra, amikor magamra tudok figyelni, el tudok lazulni, fel tudok töltődni. Ekkor találtam rá a jógára. Fontosnak tartom, hogy kinek milyen az első jóga-élménye. Nekem meghatározó volt. Hatha jóga tanfolyamra jelentkeztem, amit Németh Gergő és Juhász Sarolta vezetett. A jóga órákon megtaláltam azt a kikapcsolódást, és ellazulást, amit kerestem, ugyanakkor belső fegyelemre is nevelt, és nagyban javította testtudatomat. Egy új világ nyílt ki számomra, ami azóta csak tágul, ahogy egyre jobban elmélyedek a jóga világában. Úgy jellemezhetném, hogy a jógával egy komplex rendszert kaptam, ami azóta is segít és kísér az életben.

Ezután gerincjóga órák, hatha jóga órák következtek, ashtanga workshop, majd egy induló gerincjóga oktatói tanfolyam, amit az IWI és a Mandala Jógastúdió szervezett. Gergő szakszerű hozzáállása az ászanák kivitelezéséhez és Sarolta gyengéd ereje tovább segített a tanulmányokban. 2008-ban végeztem rekreációs sportoktató gerincjóga oktató szakon, majd 2010-ben kezdtem el gerincjóga órákat tartani.

Óráimon ötvözöm a gerincmobilizáló gyakorlatokat, a tartóizom-erősítő gyakorlatokat, valamint nagy hangsúlyt fektetek a lazító, nyújtó ászanákra is, mivel a váll, hát, derék befeszülésénél gyakori a stresszből adódó lelki terheltség, amit pihentető, nyújtó ászanákkal igyekszünk oldani.

A jóga mellett elvégeztem a természetgyógyász képzést, jelenleg talp-reflexológiát és kineziológiát tanulok, mely módszereket szeretném alkalmazni a stressz-kezelés és az életminőség javítás területén.

A közeljövőben gyarapítani szeretném ismereteimet a nőijóga területén, mivel erős hatásúnak (sokszor gyógyító hatásúnak) tartom a hatha jóga medencére összpontosító ászanáit.

 

komment

Címkék: joga

süti beállítások módosítása